Тема: ВВЕДЕННЯ
КООРДИНАТ НА ПЛОЩИНІ.
Мета: ввести
поняття системи координат, поняття осі абсцис, осі ординат, координат
точки, формувати вміння будувати точки
по координатам, визначати знаки координат конкретних точок в залежності від
того, в якій чверті вони лежать; розвивати логічне мислення, графічну культуру, виховувати впевненість,
відповідальність, взаємоповагу.
І.
Організаційний момент.
- Згадати з курсу 6 класу поняття осей
координат, початку координат,
додатніх та від’ємних полу осей з
одночасним виконанням відповідного малюнка на дошці та в зошитах учнів.
- Виконується вправа 2. При цьому краще
вибрати чотири точки в різних
чвертях.
В процесі виконання вправи визначаються абсциса та ордината точки. Учні
записують в зошитах координати вибраних точок.
ІІІ. Вивчення
нового матеріалу.
- ввести поняття абсциси та ординати
точки.
- обговорити питання про координати
точок, які лежать на осях..
- Виконується вправа 5.
- Розглядаються знаки абсцис та ординат
в різних координатних чвертях.
- Виконання вправи 1.
- Виконання вправи 4., 7. Робиться висновок, що геометричне місто
точок, у яких абсциси дорівнюють 3
- є пряма a
паралельна осі ОУ, яка проходить через точку з координатами (3;0)
Нагадати учнями, що для того, щоб
довести це, треба довести два
твердження:
1)Будь-яка точка, яка лежить на прямій а,
має абсцису, яка дорівнює 3;
2)Будь-яка точка з абсцисою 3 лежить на
прямій а.
- Виконання вправи 9, яка розв’язана в підручнику
направлена на закріплення знань учнів про знаки координат точок, які
лежать в півплощинах, на які осі координат розбивають координатну площину.
- Історична довідка. Рене Декарт (31.03.1596 –
12.02.1650) – французький філософ, математик, фізик та фізіолог. Виходець
із старинного дворянського роду. Освіту отримав в ієзуїтській школі Ла Флеш в Анжу. На початку
Тридцятирічної війни служив в армії, яку залишив в 1621 році. Після декількох років подорожей переселився в Нідерланди
(1629 р), де провів 20 років над науковими заняттями. В 1649 році за
запрошенням шведської королеви переселився в Стокгольм, де згодом і помер.
В „Геометрії” (1637) Декарта широке застосування отримало поняття змінної
величини. Змінна величина у Декарта виступала у подвійній формі : як відрізок
змінної довжини і постійного напрямку – координата точки, яка описує своїм
рухом криву, і як неперервна числова змінна, яка пробігає сукупність чисел, які
виражають цей відрізок. Подвійний образ змінної обумовив взаємопроникнення
геометрії і алгебри.
У Декарта дійсне число трактувалось як відношення будь-якого відрізка до
одиничного. Від’ємні числа отримали у
Декарта реальне пояснення у вигляді направлених ординат.
Декарт значно покращив систему позначень, ввівши загальноприйняті знаки для
змінних величин ( х,у,z..) і коефіцієнтів (а,в,с..), а також
позначення степенів ( х4, а5...). Записи формул майже не
відрізняються від сучасних.
Декарт поклав початок ряду досліджень властивостей рівнянь, сформулював
правило знаків для визначення числа додатних та від’ємних коренів (правило
Декарта). В аналітичний геометрії
основним досягненням Декарта явився створений ним метод координат (Декартові
координати).
Заклавши основи аналітичної геометрії, сам Декарт про двинувся в цій
області недалеко – не розглядались
Немає коментарів:
Дописати коментар